Thursday, June 18, 2009

Blog Stalker No More. I Have Joined in on the Fun

I was apprehensive about starting a blog because writing was never my favorite subject. However, I am going to give the blogging thing a try. I figure the more I write the better I will get. Furthermore, being a single mom has limited the amount of time I have to connect with family and friends. I hope this blog will answer the most common questions these days:

"How is Welansa?"
"How is it being a single mom?"
"How do you do it all?"
"When can I see some new pictures?"

I have a section on the blog called "Let's Learn Amharic". I am learning Amharic for two reasons. REDEMPTION (I took Spanish in Junior High School and no matter how hard I tried I could barely pass the class) and to preserve Welansa's Ethiopian culture. I will try to update the words weekly.

I also have a section on the blog called "What's on My Bookshelf". I read all types of books. However, lately I have been drawn to books about Ethiopia and adoption. I like learning about Ethiopian history and the people, while enjoying an interesting story line.


Well that was my first post. That wasn't too bad. I might learn to like this.

1 comments:

Anonymous said...

רציתי לשתף אותכם בחוויה שעברתי אחרי הפיגוע בדולפינריום. במשך שנה אחרי המקרה, הרגשתי רע מאוד, ללא שמחת חיים, עייפה ומדוכדכת. עם טיפולים רפואיים רגילים לא יכולתי להשתקם וכתוצאה מכך פניתי ל- [b][url=http://www.maker.co.il/3_15707/%D7%9E%D7%90%D7%9E%D7%A8/%D7%9B%D7%9C-%D7%94%D7%A2%D7%95%D7%91%D7%93%D7%95%D7%AA-%D7%A2%D7%9C-%D7%A0%D7%A4%D7%A9-%D7%94%D7%90%D7%93%D7%9D-%D7%95%D7%A2%D7%99%D7%A1%D7%95%D7%99-%D7%A8%D7%A4%D7%95%D7%90%D7%99-(%D7%9E%D7%A1%D7%90%D7%92%60).html]עיסוי[/url][/b] רפואי אלטרנטיבי. ייעצו לי על מעסה מקצועי מ-Spa-Vip.co.il - עיסוי עד הבית, אשר מכיל מסאז איורוודה משחרר במיוחד אשר עורר לי את החושים תוך טיפול אחד בלבד. אין לי מילים לתאר את השינוי אותו עברתי, אפילו אחרי טיפול מסאג איורוודה ראשוני, השתפר לי המצב הרוח, פיזרתי את השיער ויצאתי מה- [b][url=http://www.academics.co.il/Articles/Article12945.aspx]מסאג[/url][/b]' עם הרבה כוח, שמחה ומוכנה להמשך.

עיסוי האיורוודה הוא עיסוי המתאפיין ב ריח של קטורת, מוזיקה נעימה ומוזיקה נעימה. בהתחלת העיסוי יש מגע מפנק מעל המגבת לאחר חשיפה של הגוף מכף רגל ועד ראש. נמרח שמן חם מכף רגל ועד הראש, אח"כ תנועה עדינה ומלטפת מכף רגל ועד ראש ובחזרה. לאחר כמה תנועות עדינות עוברים לצד השני של הגוף, לאחר אותם תנועות על צידו השני יש תהליך של לחיצות רפואיות מכיוון שהגוף התרגל למגע נעים ומרגיע ודבר זה גרם לשרירים להרפות מעט... כל זה בטיפול ספא מפנק של עיסוי עד בית הלקוח.

אישית לא האמנתי כי דברים כאלה יכולים להיות עד אשר התענגתי עם מסאז איורוודה באיכות כזאת, המעסה המקצועי אליי הביתה עם מגע שלא הכרתי שלא האמנתי שיכול להיות. ממליצה לכל אחד ואחת אשר מעוניינים ב עיסוי, מסאג' או סתם פינוק מלטף בסוף שבוע על Spa-VIP.co.il.
[img]http://spa-vip.co.il/_images/apixel.gif[/img]